Αναζήτηση

Μια χώρα με μακρόχρονη ιστορία παρουσιάζει τους σύγχρονους συγγραφείς της

Το βιβλίο στην Ελλάδα...
...και στον κόσμο!


Εκδηλώσεις

Τύπος
ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ
ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ


Photo: © E.KE.BI, 2001. Σταφυλίδου

Βιογραφικό Σημείωμα

Ο Αντώνης Σαμαράκης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1919. Πτυχίο Νομικής.
Στην Κατοχή, ήταν στην Αντίσταση. Τον Ιούνιο 1944, πιάστηκε από τους ναζί και καταδικάστηκε σε θάνατο. Ύστερα από περιπέτειες, μπόρεσε να ξεφύγει. Από παιδί έγραφε ποιήματα.
Τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε 30 γλώσσες, σε 101 ξένες εκδόσεις. Για τη συλλογή διηγημάτων Αρνούμαι, τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Διηγήματος 1962, και για το μυθιστόρημά του Το λάθος, με δύο λογοτεχνικά βραβεία: στην Ελλάδα, το Βραβείο των "12" - 1966, στη Γαλλία, το Μεγάλο Βραβείο Αστυνομικής Λογοτεχνίας - 1970.
Κρατικό Βραβείο Τεχνών και Λογοτεχνίας 1995. (Γαλλία). Επίτιμος διδάκτωρ, ομόφωνα, του Τμήματος Φιλολογίας των Πανεπιστημίων Αθηνών, Πατρών και Ιωαννίνων. Στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, τα έργα του διδάσκονται στη δημοτική και μέση εκπαίδευση και στα πανεπιστήμια.
Επίτιμος δημότης σε 37 πόλεις στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Χρυσό Μετάλλιο Αξίας της πόλεως των Αθηνών. Μεγαλόσταυρος του Τάγματος Εθνάρχου Μακαρίου Γ΄, Κύπρος.
Το 1989, η UNICEF Νέας Υόρκης τον ονόμασε πρώτο Έλληνα πρεσβευτή καλής θέλησης για τα παιδιά του κόσμου.
Πνευματικός πρεσβευτής των Γιατρών χωρίς Σύνορα.
Διάκριση Ειρήνης και μετάλλιο από την Έκκληση της Ακρόπολης για την Ειρήνη, τη Ζωή και τον Πολιτισμό.


Εργογραφία

Μυθιστορήματα

Σήμα κινδύνου, Αθήνα, Ελευθερουδάκης, 1959, Αθήνα, Καστανιώτης, 2000. Σελ. 120. ISBN: 960-03-2766-1

Το λάθος, Αθήνα, Ελευθερουδάκης, 1965, Αθήνα, Καστανιώτης, 2000. Σελ. 231. ISBN: 960-03-1669-4

Εν ονόματι, 1998, Αθήνα, Καστανιώτης, 1999. Σελ. 124. ISBN: 960-03-2349-6

Διηγήματα

Ζητείται ελπίς, Αθήνα, Ελευθερουδάκης 1954, Αθήνα, Καστανιώτης, 2001. Σελ. 71 ISBN: 960-03-1051-3

Αρνούμαι, Αθήνα, Ελευθερουδάκης 1961, Αθήνα, Καστανιώτης, 1999. Σελ. 193. ISBN: 960-03-2528-6.

Το διαβατήριο, Αθήνα, Ελευθερουδάκης 1973, Αθήνα, Καστανιώτης, 200. Σελ. 138. ISBN: 960-03-2767-Χ

Η κόντρα, Αθήνα, Ελευθερουδάκης 1992, Αθήνα, Καστανιώτης, 1999. Σελ. 134. ISBN: 960-03-2529-4

Αυτοβιογραφία 1919 -, 1996, Αθήνα, Καστανιώτης, 2000. Σελ. 133. ISBN: 960-03-2765-3

Μαρτυρίες για τον Αντώνη Σαμαράκη, Αθήνα, Καστανιώτης, 2000. Σελ. 256. ISBN: 960-03-2712-2


Μεταφράσεις

Στα Γερμανικά:

Der Fehler, [yr.by]: Hajo Muller, Berlin, Lothar Blanvalet Verlag, 1969. 295 pp.

Der Fehler, [tr.by]: Hajo Muller, Berlin, Ullstein Verlag, 1974. 160 pp. ΙSBN: 3-548-030599

Der Fehler, [tr.by]: Thomas Nicolaou, Berlin, Neues Leben Verlag, 1976. 184 pp. ISBN: 3-355-00727-7, 1983, 208 pp.

Der Fehler, [tr.by]: Thomas Nicolaou, Berlin, Volk und Welt Verlag, 1976. 112 pp.

Der Reisepass, [tr.by]: Thomas Nicolaou, Berlin, Volk und Welt Verlag, 1980, 1982. 372 pp.

Winter Festival, [tr.by]: Thomas Nicolaou, Bastei Lubbe, 1989, 848 pp.

Hoffnung gesucht, [tr.by]: A, Jochimsen, Zurich/Stuttgart, Flamerg Verlag, 1962.142 pp.

Der Reisepass, [tr.by]: Thomas Nicolaou, Berlin und Weimar, Aufbau Verlag, 1986. 264 pp. ISBN: 3-351-00255-6

Neugriechische Erzahlungen, [tr.by]: Efrossini Kalkasina-Korn und Elisabeth Weiler, Deutscher Taschenbuch Verlag, 1988 ISBN: 3-423-09248-3

Der Pass, [tr.by]: Argyris Sfountouris, Zurich, Propylaa, 1973, 72 pp. ISBN: 3-260-03568-0

Die Notbremse, [tr.by]: Thomas Nicolaou, Berlin, Volk und Welt, 1981, 120 pp.

Aus 40 Jahren, [tr.by]: Thomas Nicolaou, Berlin, Volk und Welt, 1987 ISBN: 3-353-00191-3


Στα αγγλικά:

The Flaw, [tr.by]: Peter Mansfield and Richard Burns, London, Hutchinson of London, 1969, 208 pp. ISBN: 09-096790-9

The Flaw, [tr.by]: Peter Mansfield and Richard Burns, London, Hutchinson of London, 1969, 208 pp. ISBN: 09-096790-9

The Flaw, [tr.by]: Peter Mansfield, New York, Weybright and Talley

The Passport, [tr.by]: Gavin Betts, Melbourne, Longman Cheshire, 1980,1981, 112 pp. ISBN: 0-582-68691-1

Στα γαλλικά:

La Faille, [tr.by]: Sophie Le Bret, Paris, Editions Stock, 1970, 216 pp. ISBN: 70 V-304-930-1580

La Faille, [tr.by]: Sophie Le Bret, Paris-Lausanne-Bruxelles, La Guide du Livre, 1971, 206 pp.

La Faille, [tr.by]: Sophie Le Bret, Paris, Le Livre de Poche

Στα ισπανικά:

El fallo, [tr.by]: Francisco Miranda, Barcelona, Editorial Seix Barral, 1971, 1972, 209 pp.

El fallo, [tr.by]: Margarita Ramirez-Montesinos and Rufino Cuesta Moreno, Madrid, Ediciones Clasicas, 1996, 287 pp. ISBN: 84-7882-214-3

El fallo, Fundacion Tsakos, Montevideo, 1997,200 pp.

Se busca esperanza, [tr.by]: Elias Danelis, Madrid, Ediciones Clasicas, 1998, 78 pp. ISBN: 84-7882-008-6

Βιβλία του έχουν επίσης μεταφραστεί στα ιταλικά, πορτογαλικά, αλβανικά, σερβοκροάτικα, τούρκικα, φλαμανδικά, δανικά, νορβηγικά, φιλανδικά, σουηδικά, ρουμάνικα, ουγγρικά, πολωνικά, τσεχοσλοβάκικα, ιαπωνικά, αραβικά, εβραϊκά, κινέζικα και ρώσικα.

Τα βιβλία του Αντώνη Σαμαράκη είναι εξαντλημένα σε όλες τις γλώσσες.



Ο συγγραφέας
ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ

SPD

GERHARD SCHRODER

Zur Veranstaltung am 17. November im Willy-Brandt-Haus

Herrn
Antonis Samarakis

Lieber Antonis Samarakis,

ich freue mich sehr, Sie und alle Gaste zum Jahrestag des Aufstandes der Athener Studenten gegen das Obristenregime hier im Willy-Brandt Haus bergussen zu konnen. Mit dieser Veranstaltung werden Sie, verehrter herr Samarakis, als herausragender Vertreter der modernen griechischen Literatur gewurdigt.

Ihr gesamtes poltisches Wirken, wie auch Ihre literarische Arbeit, ist getragen von dem Wunsch, die Welt fur die Menschen gerechter, freier und demokratischer zu gestalten.

Ihnen und allen Gasten des heutigen Abends wunsche ich anregende Stunden mit interessanten Begegnungen und gesprachen.

Herzlich
Ihr
Καγκελάριος της Γερμανίας



Ο συγγραφέας Αντώνης Σαμαράκης

Ο Αντώνης Σαμαράκης είναι έμπρακτος ανθρωπιστής, όχι ένας ανθρωπιστής δια του λόγου αλλά δια του καθημερινού του έργου. Επιτρέψτε μου, λοιπόν, να κωδικοποιήσω τα προσόντα του συγγραφικού του έργου όπως εγώ τα αντιλαμβάνομαι.
Ξεκινώ με το μεγαλύτερο λογοτεχνικό προσόν που μπορεί να διαπιστώσει κανείς, δηλαδή την απουσία πεποιημένης "λογοτεχνικότητας", την απουσία επιτήδευσης αυτό είναι άλλωστε το βασικό στοιχείο του ταλέντου, της έμπνευσης και της γνησιότητας. Κανένα γνήσιο και μεγάλο έργο δεν επιδεικνύει τη λογοτεχνικότητά του. Η προβολή της λογοτεχνικότητας, νομίζω ότι υπονομεύει τη φυσικότητα και τη ανθεκτικότητα του έργου. Αντίθετα ο Αντώνης Σαμαράκης αποδεικνύει τον αυθορμητισμό του ταλέντου του και άρα τη γνησιότητα του λόγου του.
Το δεύτερο χαρακτηριστικό είναι ταυτόχρονα η βαθιά ελληνικότητα και η παγκοσμιότητα του έργου του. Ο Αντώνης Σαμαράκης, είναι παγκόσμιος και έχει τη μεγάλη αναγνώριση του πιο πολυμεταφρασμένου ίσως έλληνα συγγραφέα των τελευταίων δεκαετιών. Σημαίνει πως κομίζει ένα μήνυμα παγκόσμιο. Αυτό γίνεται όμως αντιληπτό ως μήνυμα έλληνα συγγραφέα, που έχει σταθερό σημείο αναφοράς και εθνική ταυτότητα.
Το τρίτο στοιχείο είναι ο ανθρωπισμός, αλλά με μια πολύ συγκεκριμένη μορφή. Ο Αντώνης Σαμαράκης είναι ο συγγραφέας του "έπους της καθημερινότητας". θα μπορούσε να πει κανείς ότι αυτό είναι μια μινιμαλιστική προσέγγιση. όμως αυτό το έπος της καθημερινότητας είναι ουσιωδέστατο και βαθύτατα πολιτικό. Γι' αυτό ο Αντώνης Σαμαράκης, ουσιαστικά συνθέτει και εκπέμπει ένα βαθύτατα πολιτικό λόγο.
Και όλα αυτά ο ίδιος τα καθιστά αντιληπτά από τους τρίτους, οι οποίοι αντιλαμβάνονται, νοιώθουν και τελικά προσλαμβάνουν ως προνομιακοί και αβίαστοι αναγνώστες και το συγγραφέα και το έργο του. Εγκαθιδρύεται έτσι αυτή η "υπόγεια" και γοητευτική σχέση που συνδέει διανοητικά και συναισθηματικά το συγγραφέα με τον αναγνώστη.
Αυτή, άλλωστε, η πλήρης ταύτιση του συγγραφέα και του έργου του, είναι η πιο μεγάλη επιτυχία που μπορεί να έχει ένας συγγραφέας.

Ευάγγελος Βενιζέλος
Υπουργός Πολιτισμού της Ελλάδας


Τι έγραψε ο Τύπος για τα βιβλία του
ΑΝΤΩΝΗ ΣΑΜΑΡΑΚΗ
(αποσπάσματα από κριτικές)

Ο Αντώνης Σαμαράκης έχει κερδίσει τη αναγνώριση όλων των Ελλήνων και την εκτίμηση των εκατοντάδων χιλιάδων αναγνωστών του. Ως αναγνώστης και εγώ των έργων του και συγχρόνως ως φίλος του προσωπικός, του στέλνω τη φιλία μου και τη βαθιά εκτίμησή μου.

Κωνσταντίνος Στεφανόπουλος
Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας


…Ένας συγγραφέας-μάστορας, όπως αυτός, με άγρυπνη συνείδηση, με ουσιαστική αγάπη για τον άνθρωπο, ένας πεζογράφος ορκισμένος εχθρός κάθε είδους ολοκληρωτισμού, με θεματολογία που καλύπτει όλα τα μεγάλα προβλήματα της εποχής μας μετουσιώνοντάς τα σε υψηλή τέχνη, δεν μπορεί παρά να θριαμβεύει. Γιατί αυτός ο θρίαμβος είναι πράξη δικαιοσύνης.

Μίκης Θεοδωράκης
Μουσικοσυνθέτης, συγγραφέας


…Το Λάθος και το Ζητείται ελπίς, τα δύο εξέχοντα έργα του που διαβάζονται και ξαναδιαβάζονται στα τέσσερα σημεία του πλανήτη, μαρτυρούν αναντιρρήτως για τη αποτυχία των ολοκληρωτικών συστημάτων που προσπαθούν να αλλοτριώσουν το άτομο.
Ο ποιητής Αντώνης Σαμαράκης δεν έπαψε ποτέ να ονειρεύεται, όπως ακριβώς ένα παιδί, έναν μελλοντικό κόσμο όπου τα ανθρώπινα πλάσματα θα ζουν εν αρμονία και εν ειρήνη. Μακάρι το όνειρό του να πραγματοποιηθεί κάποια μέρα…

Ζακ Λανγκ
Υπουργός Παιδείας της Γαλλίας


Τι να πει κάποιος για τον Αντώνη Σαμαράκη. Η θέση του ως συγγραφέα είναι καταξιωμένη. Χαίρει της γενικής εκτίμησης…
Θέλω να εκφράσω τον θαυμασμό μου για τον τρόπο που ζει και σκέφτεται…
Είναι εξαιρετικά ακριβής και -τι ευχαρίστηση- συνυπάρχει το δώρο του χιούμορ και του πνεύματός του.
Τι ωραίος κόσμος που θα ήταν αν υπήρχαν περισσότεροι που να του μοιάζουν!

Ζυλ Ντασσέν
Σκυνοθέτης


…Ο Σαμαράκης δίχως επιτήδευση αναδεικνύει με το έργο του έναν ανθρωπισμό, συγκεκριμένο, διαπροσωπικό. Ο ανθρωπισμός του Σαμαράκη δεν έχει τίποτα να κάνει με τον ανθρωπισμό των διανοουμένων, γιατί απλούστατα ο Σαμαράκης δεν είναι "διανοούμενος", ούτε προσπάθησε να παραστήσει τον "διανοούμενο". Το έργο του, αν και προϊόν μόχθου, δεν είναι προϊόν εγκεφάλου. Είναι έργο πηγαίο, είναι έργο καρδιάς…

Θεόδωρος Β. Καρατζάς


…Ο Αντώνης Σαμαράκης είναι ένας ακάματος αγωνιστής, ένας πρωτοπόρος οραματιστής. Το αποδεικνύει, άλλωστε, η ενεργή ενασχόλησή του, τέσσερα χρόνια τώρα, με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Βουλής των Εφήβων. Το πρόγραμμα που έγινε πλέον θεσμός, καθώς το έχει αποδεχθεί η μαθητική νεολαία, αλλά και το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας. με το πρόγραμμα αυτό, η Βουλή των Ελλήνων και η Επιτροπή που το κατευθύνει και στην οποία προΐσταται ο Αντώνης Σαμαράκης, επιχειρούν να συμβάλλουν ουσιαστικά στην πολιτική κοινωνικοποίηση των νέων μας, στην ενεργό συμμετοχή τους στα κοινωνικο-πολιτικά δρώμενα και στην ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης…

Απόστολος Χρ. Κακλαμάνης
Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων


Οδοιπορώντας σε ανθρώπινους ερειπιώνες, αναπόφευκτα, είναι κορεσμένος από τη δυστυχία, την αδικία που βιώνουν οι απλοί άνθρωποι. Ως έμπειρος ρεπόρτερ, από τη μία καταγράφει το αίτιο του εκάστοτε προβλήματος και από την άλλη αξιώνει από τους ήρωές του να αυτονομηθούν, σαρκάζοντας, κραυγάζοντας, λεηλατώντας το κατεστημένο.

Αντώνης Δ. Σκιαθάς
Ποιητής, (εκδότης του
Περιοδικού ΕΛΙΤΡΟΧΟΣ)


Ζητείται ελπίς. Αθήνα, Καστανιώτης, 2001. Σελ. 71 ΙSBN: 960-03-1051-3

'Ενας εκπληκτικός συγγραφέας -Όποιος έχει στα στήθη του καρδιά, τη νιώθει να σφίγγεται διαβάζοντας το Ζητείται ελπίς. Σου είναι αδύνατο να διαβάσεις Σαμαράκη δίχως σαν νιώσεις δυνατή συγκίνηση. Ο Σαμαράκης είναι ένας συγγραφέας που δεν κάνει φιλολογία και τραβάει κατευθείαν στο μεδούλι.

Jacob Paludan
Κριτικός λογοτεχνίας
Politiken, Κοπενχάγη


Το λάθος Αθήνα, Καστανιώτης, 2000. Σελ. 231 ISBN: 960-03-1669-4

ΒΡΑΒΕΙΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ "12", 1966
ΜΕΓΑΛΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ, 1970 (Γαλλία)

Αληθινό αριστούργημα Το λάθος. Με ιδιοφυία, δύναμη φαντασίας και εντελώς έξοχη τεχνική, ο Αντώνης Σαμαράκης δίνει την ψυχολογική πάλη ανάμεσα σε δύο πράκτορες της Μυστικής Υπηρεσίας Ασφαλείας ενός ολοκληρωτικού καθεστώτος και στον ύποπτο που έχει συλληφθεί. Ζούμε σήμερα σαν ηθοποιοί στο θέατρο του παράλογου, και ένας από τους λόγους που τόσο πολύ θαυμάζω Το λάθος είναι γιατί έχει τη δύναμη να αναλύει το παράλογο που μέσα του ζούμε με αίσθηση χιούμορ, με ποίηση και σε βάθος".

Graham Greene
Συγγραφέας


Συγκλονιστικό. Το μόνο που εύχομαι είναι να διαβάσουν Το λάθος όσοι καπηλεύονται τη δημοκρατία και να δουν τι είναι αυτά που σήμερα υποστηρίζουν. Ζούμε όλοι σε μια εποχή όπου οι λέξεις δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα - έτσι που να μην έχουν πια κανένα νόημα.

Αrthur Miller
Συγγραφέας


"Αφάνταστα μου άρεσε Το λάθος. Η δομή του είναι συγχρόνως και μυθιστορηματική και κινηματογραφική, αληθινά εξαιρετικά ενδιαφέρουσα. Το λάθος είναι ιδεώδες για τον κινηματογράφο".

Luis Bunuel
Σκηνοθέτης


"Το λάθος, εξαιρετικής ευφυίας και ευαισθησίας ψυχολογικό θρίλερ. Τέχνη ισάξια του Γκράχαμ Γκρην".

Εφημ. Publishers Weekly
Νέα Υόρκη


"Θαυμάσιο. έχει τεράστιο ψυχολογικό ενδιαφέρον. Συγχαρητήρια στον Σαμαράκη. Ολοένα και λιγότεροι είναι οι συγγραφείς που έχουν γνήσια πρωτοτυπία και δύναμη φαντασίας. Το λάθος το χάρηκα".

Agatha Cristie
Συγγραφέας


Έξοχο. Το λάθος με συναρπάζει με το βάθος του μηνύματός του, που με αναστατώνει, αλλά και με τη διαβολεμένη μαεστρία της τεχνικής του".

Georges Simenon
Συγγραφέας


Το λάθος



Uwe Johnson: "Είμαι ευτυχής που διαπίστωσα ότι Το λάθος αξίζει απόλυτα το θαυμασμό του Γκράχαμ Γκρην και του Άρθουρ Καϊσλερ".

Uwe Johnson
Συγγραφέας

"Συγκλονιστικό ψυχολογικό suspense. Έξοχο. Πολύ δυνατό. Ένα τοπίο Όργουελ Δημοφιλές στις Η.Π.Α.

Miles A. Smith
Κριτικός λογοτεχνία
Εφημ. The Associated Press

"Το ζωηρότερο ενδιαφέρον μου για Το λάθος".

Andre Malraux
Συγγραφέας


"Θαύμασα τη γενναιόδωρη ανθρωπιά του και την εντελώς πρωτότυπη τεχνική".

Pierre - Henri Simon
Μέλος Γαλλικής Ακαδημίας, κριτικός λογοτεχνίας
Εφημ. LE MONDE

"Κατόρθωνε να εμφυτεύσει χιούμορ σε ατμόσφαιρα Κάφκα. Με πολλή τέχνη το μείγμα απειλής και γελοίου".

Norman Shrapnel
Κριτικός λογοτεχνίας
Εφημ. The Guardian


Ένα σκληρό χτύπημα κατά του ολοκληρωτισμού. Το λάθος συγκλονίζει αλλά συγχρόνως δίνει κουράγιο. Η τέχνη του Σαμαράκη ποτέ δεν ξεπέφτει σε αυτοεπίδειξη αλλά προχωρεί ανεπαίσθητα και χωρίς να πιέζει τον αναγνώστη.

"Raymond A. Sokolov
Κριτικός λογοτεχνίας
Εφημ. The New York Times


"Συγκλονιστική η δραματική ένταση που υπάρχει στο Λάθος. Όπως το πρώτο βήμα στη Σελήνη, έτσι και Το λάθος: μικρό σε έκταση, η δύναμή του όμως είναι τεράστια.

Εφημ. Times-Dispatch


"Έξοχο. Μια φωνή από την Ελλάδα εναντίον του ολοκληρωτισμού".

Helmut Salzinger
Κριτικός λογοτεχνίας
Εφημ. Der Tagesspiegel


"Αριστούργημα. Συγκλονιστικό. Θαυμαστά ζωντανό. Σε αναστατώνει. Το ύφος του Σ. είναι ο δικός του τρόπος που βλέπει αλλά συγχρόνως και ο τρόπος που εκφράζεται".

Boileau Narcejac
Συγγραφέας
Περιοδ. LES NOUVELLES LITTERAIRES

"Εξαιρετικής τέχνης. Ένα βιβλίο ελπίδας".

Jochen Schmidt
Κριτικός λογοτεχνίας
Εφημ. FRANFURTER ALLGEMEINE


"Υπέροχο. Αμέσως νιώθουμε σοκ από τη γνησιότητα της αλήθειας που μας αποκαλύπτεται. Ο Αντώνης Σαμαράκης είναι ένας από τους μεγαλύτερους συγγραφείς στον κόσμο".

Edwin Jahiel
Καθηγητής συγκριτικής λογοτεχνίας
Παν/μιου Ιλλινόις
Books ABROAD και THE CHARIOTEER


Ο Σαμαράκης είναι ένας από τους σύγχρονους συγγραφείς της "ανησυχίας". Διαφέρει όμως από τον Σάμουελ Μπέκετ, το Νέστορα των πεσιμιστών, γιατί ο Σαμαράκης δε σβήνει, όπως κάνει ο Μπέκετ, την ελπίδα πως θ'άρθει ο Godot…

Hernik Neiiendam
Κριτικός λογοτεχνίας
Εφημ. BERLINGSKE ARTENAVIS

"Έχει ένα μήνυμα τόσο πυκνό σε ανθρωπιά! Ο αναγνώστης νιώθει πως άξιζε στ' αλήθεια να διαβάσει ένα τέτοιο έργο".

Περιοδικό Best Sellers
U.S.A.

Ο άνθρωπος ανοίγει ρήγμα στην καταπίεση - Βρισκόμαστε μπροστά σ' ένα έξοχο έργο. Αδύνατο να μιλήσεις δίχως πάθος για τούτο το μυθιστόρημα. Επίσης, είναι αδύνατο να αναφερθούν εδώ όλες οι μεγάλες αρετές του Λάθους. Επισημαίνουμε πάντως την τέλεια τεχνική του και το γεγονός ότι κρατάει αδιάπτωτο το ενδιαφέρον. Και προπαντός επισημαίνουμε το βαθύτερο μήνυμά του: την άρνηση του ατόμου να το μεταμορφώσουν σε ρομπότ. Το Λάθος είναι από τα σημαντικότερα έργα που έχουμε γνωρίσει".

Jose Maria Mendiola
κριτικός λογοτεχνίας
EL DIARIO VASCO


"Το Λάθος είναι ένα μυθιστόρημα δίχως κανένα… λάθος! Ένα έργο που κατορθώνει να γοητεύει και τους πιο διαφορετικούς τύπους αναγνωστών. Το Λάθος προορίζεται να γίνει εδώ μια πολύ μεγάλη επιτυχία".

Victor Giudice
ULTIMA HORA, Αργεντινή


Το Λάθος, έχει συσχετιστεί με αντίστοιχα μυθιστορήματα του εικοστού αιώνα, όπως το Θαυμαστός νέος κόσμος (1932) του Aldous Haxley και το 1984 (1949) του George Orwell, με τη διαφορά ότι ο Σαμαράκης διαμορφώνει έναν περισσότερο οικείο κόσμο συμβόλων και μεταφορικών παραστάσεων…

Π.Δ. Μαστροδημήτρης
Καθηγητής Παν/μίου Αθηνών


Το διαβατήριο, Αθήνα, Καστανιώτης, 2000. Σελ. 138. ISBN: 960-03-2767-Χ

"Έξοχα διηγήματα, Συγχαίρω με όλη μου την καρδιά".

Arthur Koestler
Συγγραφέας